九州大学logo大学院人間環境学府
大学院人間環境学研究院

News

お知らせ

令和5年度後期の履修登録について / Class Registration for the second semester of 2023

お知らせ 2023.09.20

人間環境学府 学生各位
(English follows Japanese.)

令和5年度後期のWebによる履修登録期間と履修登録確認・修正期間は下記のとおりです。

学生用Webシステム(学生ポータルシステム)で履修登録期間内に各自で登録を行ってください。

【履修登録期間(第1回目)】

10月3日(火)9:00 ~10月10日(火)17:00

【履修登録確認・修正期間 (第2回目) 】

10月16日 (月) 9:00 ~10月18日(水)17:00

【(最終)履修登録確認・修正期間(第3回目)※6】

10月25日 (水) 9:00 ~10月27日(金)17:00

【学生ポータルシステム】
 パソコン:https://ku-portal.kyushu-u.ac.jp/
 スマートフォン:https://ku-portal.kyushu-u.ac.jp/campusWEB/sptop.do

≪注意事項≫
※1:修了要件は、入学時に配布した「学生便覧」またはMoodleコース「人間環境学府学生向け情報」で確認してください。
 また、各科目の授業概要等はシラバス(上記学生ポータルシステムからアクセス)で確認してください。
※2:学部・他学府・大学院基幹教育科目を修了要件に含める場合は、別途、学務課(人環・教育担当)窓口で手続きが必要です。
※3:集中講義の履修登録は別途ホームページで通知しますので、上記期間に登録する必要はありません。
※4:履修申請画面で受講する講義を選択した後、必ず「申請」ボタンをクリックしてください。「申請」ボタンをクリックしないと履修申請や修正は完了しません。
※5:学生ポータルシステムでの履修登録とMoodleの登録は連携していないため、注意してください。
※6:(最終)履修登録確認・修正期間(第3回目:10/25~10/27)は、は学生ポータルシステムから履修登録内容を「追加・修正・削除」することができません。
 追加登録や修正がある場合は 学務課(人環・教育担当)窓口に申し出てください。
※7:履修登録確認・修正期間中に確認した内容は、必ずプリントアウトし、学期末試験の結果が出るまで保管しておいてください。

【問い合わせ等】
 人文社会科学系事務部学務課 (人環・教育担当)
 TEL: 092-802-6362
 E-mail: jbkkyomu1ed@jimu.kyushu-u.ac.jp

 

Class Registration for the second semester of 2023

Class Registration Periods for the second semester of 2023 via web are as follows.

Please complete Registration during these periods via Student Portal System (as Campusmate System) by yourself.

【The 1st Class Registration Period】

October 3, Tuesday 9AM ~ October 10, Tuesday 5PM

【The 2nd Class Registration and Modification Period】

October 16, Monday 9AM ~ October 18, Wednesday 5PM

【The 3rd (final) Class Registration and Modification Period】

October 25, Wednesday 9AM ~October 27, Friday 5PM

【Student Portal System (as Campusmate System)】  

PC: https://ku-portal.kyushu-u.ac.jp/

Smartphone: https://ku-portal.kyushu-u.ac.jp/campusWEB/sptop.do

【Notes】

*1: Please confirm completion requirements in the “Student Handbook” (学生便覧) distributed at the time of admission , or our Moodle Course “Information for Students of the Graduate School of Human-Environment Studies”.

Also, please check the syllabus (accessed through Student Portal System above) for class outlines for each course.

*2: If you wish to include credits of classes in undergraduate, other graduate school, or graduate school KIKAN education in the requirements for completion,

you must complete a separate procedure at the Student Affairs Division (Human Environment Studies and School of Education).

*3: Registration for the intensive course will be notified separately on our website, so there is no need to register during the above period.

*4: After selecting the courses you wish to take on the course application screen, be sure to click the “Apply” button.

If you do not click the “Apply” button, you will not be able to complete your course application or course correction.

*5: Please note that course registration on Student Portal System and Moodle registration are not linked.

(Only registering yourself in Moodle is not enough. Be sure to complete class registrations in Student Portal System.

*6: During the 3rd (final) Class Registration and Modification period (October 25 – 27), students will not be able to “add, correct, or delete” course registration information from Student Portal System.

If you wish to add or modify your course registration during this period, please come to the counter of the Student Affairs Division (Human Environment Studies and School of Education) and do the procedure.

*7: Please be sure to print out the information you have confirmed during the course registration and modification period and keep it until the results of the final examinations of the semester.

【Contact Address】

Student Affairs Division (Graduate School of Human-Environment Studies and School of Education)

TEL: 092-802-6362

E-mail: jbkkyomu1ed@jimu.kyushu-u.ac.jp